Kaç kitabım var?
hepsi kendime ait olmasa da evde bayağı bir kitap var. üniversiteye başladığımdan beri ise bizzat aldığım kitapları ayrı bi yerde istifliyorum. (daha düzgün bir arşivciliğe başlayamadım zira) sanırım 100’e yaklaşmıştır. ama ne yazık ki 1 sene kadar ara vereceğim bu işlere…

En son aldığım kitap?
kitapyurdu’ndan sipariş verdim, kargonun gelmesini bekliyorum. douglas adams’tan “çoğunlukla zararsız” (serinin sonuna az kaldı), alper canıgüz’den “oğullar ve rencide ruhlar” ve “tatlı rüyalar”, murat menteş’ten “aynalı barikatlar” ve stefan zweig’dan “amerigo/tarihi bir yanlışlığın hikayesi”. sanırım yılbaşına kadar yeter bunlar.

En son okuduğum kitap?
douglas adams’tan “elveda ve bütün o balıklar için teşekkürler”. bana kalırsa orijinal ismi daha güzel geliyor kulağa… biraz mainstream takıldım bu aralar, ya da aslında otostopçu bayağı öyle oldu. her neyse…

Benim için anlamı olan ilk beş kitap?
ilk beş, top 10 gibi sıralamaları pek sevmesem de soru bunu gerektiriyor ;)

– amin maalouf’un “leo africanus”u. harika bir kitap; ispanya’da granada’da başlayıp roma’da papazlıkla neticelenen güzel bir yolculuğun hikayesi.
– simon kuper’den “football against the enemy”. futbol asla sadece futbol değildir, bir topun peşindeki 22 adam diye dalga geçenlere ithaf olunur ;)
– imre kertesz’den “kadersizlik”. toplama kamplarındaki yahudi hikayeleri bazılarına çok klişe gelse de, bu kitabı okuduklarında yargıları değişebilir umarım.
– murat menteş’ten “dublörün dilemması”. çok yeni okuduğum bir kitap, romancılığın değişik kalıplara dökülmüş hali diye tanımlayabilirim sanırım.
– oğuz atay’tan “tutunamayanlar” değil ama yine ondan “korkuyu beklerken”… etkileyici hikayeler silsilesi.

sobelenen:
mert‘i sobelemek geçti içimden…

beni sobeleyen
kidinmind. kraliçe elizabeth’le randevum gelecek haftaya, burada son dakikları oynuyorum ;)

Leave a Reply

