havaalanında pasaport kontrolü biraz heyecanlı geçti. türklerin ikinci sınıf vatandaşl sayılması zaten artık kanıksanan ve olağan birşey, onu geçtim.
vize kontrol memuru her zamanki gibi bi hintliydi, herifler kraldan çok kralcı zaten. memleketlerine o derece bağlılar yani. neyse eleman güzel hint aksanıyla hızlı hızlı birşeyler sorup duruyor, bende de biraz heyecan var tabii anlamıyorum çoğunu. bi kaç sorusuna “what?” diye cevapladım, herif dayanamadı ingilizce’de what denmez, sorry ya da pardon denir diye sinirli bi şekilde ayaküstü nezaket dersi verdi. eh doğal olarak “sıçtık, almıcak beni şimdi içeri” dedim. almaz almaz, kafasına göre. neyse, bi iki lafla geçiştirdik durumu.
bu sefer röntgene git dedi, eh bunu bekliyordum. türkiye’den röntgen raporuyla gelmiştim. türkiye, raporlara göre tüberküloz tehlikesi olan bi ülkeymiş. sağlık odasına girdim, aynı bizim sağlık ocakları gibi. çoluk çocuk, bağarış çağarış. bi tanesi yanaştı hebele hübele bişiler diyor, anlamıyorum. beni pakistanlı mı sandı ne… neyse allahtan rapor var, çat çut onaylarla geçiyorum kontrolden.
böyle yani. aklınızda bulunsun ingiltere’ye giderken bi göğüs röntgeni raporu bulundurun, sonra ananız ağlar one göre.

Bir Cevap Yazın

