sabahın altısında yangı alarmı çalmaya başladı. kesin biri yemeği ocakta unuttu diye geçirdim içimden. neyse, millet uyku sersemi ne olduğunu anlamaya çalışırken, görevlilerin bağırışlarını duyuyorum. aceleyle montu sırtıma geçirip çıkıyorum dışarı, ama “ulan yangı varsa duman nerede” diye söyleniyorum aynı zamanda.
dışarı pek bir soğuk, hatta ayaz diyebilirim. bir anda dışarı çıkınca tabi soğuk daha bir içine işliyor insanın. millet don atlet dışarı atmış kendin haliyle. Ortalıkta hala duman falan yok tabi. herkesi dışarı çıkardıktan sonra elemanın biri eline megafonu alıp, “beyler-bayanlar bu bir tatbikattı; hani gerçeği olursa şapa oturmayalım diye yaptık” deyince olay anlaşıldı. ama bre insan evladı, tatbikat yapacaksan bu saat, bu hava mı seçilir! bir de utanmadan “içinizde montsuz, donla çıkmış arkadaşlar görüyorum. yapmayın böyle…” diyor ingiliz dallaması. kimseden de aaa, ööö gibi homurtular çıkmaması enteresan. bizde olsa bilmiyorum farklı tepkiler olabilirdi sanırım ;)
netice olarak tatbikattan çıkardığım ders; bir yangın alarmı duyarsam binanın kapısından değil de odanın camından çıkmamın daha mantıklı olacağıdır. bi de pasaportu asla içeride bırakmamam gerektiği… hala düşündüğüm nokta ise sabahın altısında yangın alarmından 1 dakika kadar önce niye aniden uyandığım. garip

Leave a Reply

