dunyanin gunes etrafinda dondugu gercegini ingilizlerin anlamasi pek de hizli gerceklesmemis olabilir. misal, ortacag’da biri koy meydaninda insanlari toplayip ‘sayin vatandaslar, son aldigimiz bilgilere gore dunya gunesin etrafinda donmekteymis.’ dedikten sonra halk arasinda bi uguldama olusmustur ister istemez. hatta bazilari ‘madem dedigin dogru, nerde ulan bu gunes!’ demis de olabilir. cogu o zamana kadar dunyanin gri bir pamuk yumagiyla sarili oldugunu sanarlarmis; ben de oyle dusunuyorum bazen ya neyse…

bu arada, 1 ay kadar pek bir sey yazacagimi sanmiyorum; dukkan kapilarina asilan ‘cumaya gittim donucem’ yazilarinda oldugu gibi ‘memlekete gittim, donucem’ diyorum. hazir gitmisken bilimin dogrulunu da kendi gozlerimle musahede etmeye niyetliyim.

Leave a Reply

