daha evvel otobuslerle ilgili birseyler yazmistim; kimsenin yanima oturmaya pek yanasmamasiyla alakaliydi sanirim. neyse, bu konuda hala pek bi degisiklik yok zaten; hala oturmuyorlar. bu sefer otobus ortamiyla ilgili baska birseyden bahsedecegim, yolcu-sofor iliskisi uzerine…

diger sehirleri bilemiyorum ama istanbul’da otobus soforleri pek sevilen bi zumre degildir. her ne kadar soforler odasi, ataturk’e ithafen ‘soforler en asil duygularin insanidir’ dese de… acikcasi southampton’da durum biraz farkli, yani soforler azicik garipler ve dogal olarak bu gariplik biz yolculara da sirayet ediyor. soyle ki; otobuse binerken karti makinaya okutuyorum sofor ‘thank you’ diyor, icimden bi ‘estagfurullah, gorevimiz.’ diyorum. ne derim ki baska, bunye direkt ‘mavi ekran’ veriyor boyle birsey duyunca. neyse isin garibi, durakta yolcular inerken soforu yine bol bol ‘thank you’ya boguyorlar, sag salim duraga ulastiklari icin ona bi minnet falan duyuyorlar herhalde. hazir konu acilmisken buradaki otobus soforlerinin cogu kupeli ve dovmeli. tabi biyikli olmadiklarini da eklemeye gerek yok…

yalniz bu anlattigim mutlu mesut iliski, londra denen jungle’de mevzu bahis degil. orasi ayni Istanbul, insanlarin birbirlerine yaklasimlari vs. londra’ya her gidisimde otobuse bindim, daha bir sofor ‘thank you’ demis degil. belki bu hicbirinin ingiliz olmamasindan da kaynaklanmis olabilir, bilemeyecegim. hatta ikisi bozuk param olmadigi icin otobusten inmemi pek de kibar olmayan [get out diyerek ornegi] yollarla ifade ettiler.

neyse, blogu nasil baglayacagimi bilemedim. Ilginc bi anektod anlattim iste; kissadan hisse Istanbul londra gibi, soforler de birbirine benziyor ustelik. artik bozuk parasiz otobuse binmiyorum…

bu blogu da bi mp3’le noktalayayim; A Perfect Circle – Orestes

Bir Cevap Yazın

