the simpsons movie

cok siki bir simpsons izleyicisi/takipcisi oldugum soylenemez. yine de cnbce’de karsima ciktiginda goz atmadan da gecmem. uzun bir zamandir merakla bekledigimiz simpsons’in film versiyonu cikinca da haliylen yapilacaklar listesinde bas koseye kuruluverdi.

yalniz filme gitmeden evvel akilda olusabilecek tek soru isareti, filmin turkiye’de orijinal haliyle degil de seslendirmeyle giriyor olmasiydi. neticede bart’i, homer’i, marge’i, lisa’yi ve tabi en onemlisi apu’yu bildigimiz sesleriyle duyamamak oyle hemen adapte olunabilecek bir sey degil. zaten buna ilk tepki de film baslar baslamaz 2-3 sira yanimizdaki elemanin “aaa, ama bu turkceymis!” tarzinda salonun cogunun duyabilecegi bir sekilde nidasiyla geldi.

ve fakat, beklentilerimin uzeride, hayli basarili buldugum bir ceviri/seslendirme ortaya cikmis diyebilirim. en azindan filmle olan duygusal baginizi tarumar edebilecek bir durum yok ortada. ali poyrazoglu’nun seslendirdigi homer kulaga cok itici gelmiyor. filmse son derece basarili; basindan sonuna kadar eglenmek garanti diyebilirim. uzun bir simpsons bolumu tadinda.. lakin bundan rahatsiz olacak biri cikabiliyorsa ortaya, onu su siralar sinemalarda oynayan bol olumlu, kol kesmeli, dehset cagristirici, kan fiskirtici filmlere yonlendirebiliriz.

9 Comments (+add yours?)

  1. sac
    Aug 02, 2007 @ 09:54:46

    beni bol ölümlü, kol kesmeli, dehset çagristirici, kan fiskirtici bir filme yönlendirin. lütfen yapin bunu. türkçe dublajli simpsons izleyemem :)

  2. kiddo
    Aug 02, 2007 @ 21:31:48

    Ben cok eglendim filmde acikcasi. Bazi yerde seslendirme gercekten sinir bozucu olsa da…
    Ayrica yanimda oturan cocuktan da inanilmaz hos kokular yukseliyordu. Ufak bir konsantrasyon sorunu yasadim denebilir.

  3. sabahnur
    Aug 04, 2007 @ 10:48:04

    Türkçe miiiiii?!!.. ühüühüh

  4. jonquille
    Aug 04, 2007 @ 23:11:25

    sabahnur, kanyon’da dublajli gösterimi var.

  5. portakalli lokum
    Aug 05, 2007 @ 08:55:44

    aslinda bu blogu yazmamdaki asil amac “onyargilarimizi yenelim, turkce seslendirmeli de olsa simpsons’a bir sans verelim”di. ;) hayatta izleyemem demeyin sakin; zira ben de en basta ayni sekilde dusunuyordum. :)
    ok eger israrciyim ben derseniz; jonquille’un dedigi gibi paralari bastirip kanyon’a gidilebilir. :P

  6. kiddo
    Aug 06, 2007 @ 22:52:10

    nikita bizi kanyon’a gotur!

  7. sac
    Aug 07, 2007 @ 16:42:53

    ben turkce dublaja karsiyim. her ne kadar ulkemizde super dublaj yapiliyor olsa da (polonya dublajini gordkten sonra turkiye dublaji cok iyi). istanbulda kanyon var, ben napicam burda :)

  8. rei
    Aug 09, 2007 @ 23:09:33

    ben de sinema salonuna ‘simpsons holey yuppi’ diyerek gidip, turkce seslendirilmis oldugunu ögrenip bozguna ugrayanlardanim. ali poyrazoglu-homer ikilisi belki ama ya bart? önyargima engel olamiyorum.
    alternatifi de yok. hep olum ve korku sacan filmler var sahiden.
    demek ki yazin sinemaya gidilmiyor.

  9. farelzan
    Aug 17, 2007 @ 17:34:02

    hersey bir yana bart simpson’i nancy cartwright’tan baskasindan dinlemek fikri hos degil. kadin muhtesem seslendirme yapiyor. gecenlerde radyoda soylesisine rastladim, tek kelimeyle harikaydi. aslinda lisa icin okumaya gitmis ama bart’i kapmis.

    muhabbetle

Leave a Reply

