Klişelerden bir demet yaptım ama ortam hala güzel

izlediğim, okuduğum ya da dinlediğim şeylerde klişelerin olması beni pek rahatsız etmiyor nedense. neticede klişelerden azade bir sanat eserinin ortaya çıkması öyle zırt pırt olmuyor; eh böyle birşey de meydana geldiğinde o eser klasikler arasında kendine yer buluyor. yani asıl mesele, günün sonunda klişe parçalara sahip olmak değil de klişelerin dozunu hazmedilebilir seviyelerde bırakabilmek olmalı.

neden böyle birşey yazdığıma gelirsek eğer… dün gece uzun zamandır bekleme listesinde tuttuğum “girl, interrupted” filmini izledim. winona ryder ve angelina jolie süper bir iş çıkarmışlar; sınırda gezen deliler rolünde. film bana yer yer “one flew over the cuckoo’s nest“i hatırlattı; ikisi de izlenirse sanırım bu hatırlatmada bana hak verilebilir. neyse, işte bu filmde yine bir ölüm sahnesi vardı tahmin edilebileceği üzere; ve yine böyle bir ölüm yağmurlu/karamsar/karanlık bir hava şartında vuku buldu. filmlerde bir ölü evden çıkarılırken ya da cenaze töreni yapılırken hava ekseriyetle yağmurlu olur. aklıma şöyle güneşli günde ya da bir yaz ayında birinin öldüğü dramatik/romantik bir film gelmiyor. bu, genel konsepte aykırı bulunuyor sanırım.

en başta klişe derken böyle ufak detaylara atıfta bulunuyordum. ama film mükemmele yakındı orası ayrı…

3 Comments (+add yours?)

  1. berivan
    Jan 12, 2009 @ 11:08:44

    gerçi film değil ama, six feet under’da var güneşli havalarda cenazeler bol bol, unutmayalım unutturmayalım.

  2. vladivostox
    Jan 12, 2009 @ 11:48:37

    evet, şimdi söyleyince benim de aklıma geldi. hatırlatma için teşekkürler. sadece ilk sezonu izlemiştim ve bol bol güneşli hava ölümü vardı dizide.
    ama yine de o dizi sayılmaz; neticede diziye konu aile cenaze evi işletince her bölümü yağmurlu havada çekmek zor olabilir prodüksiyon açısından. :)

  3. cekirge
    Jan 22, 2009 @ 02:32:57

    romantik/dramatik değil hatta direkt komedi olarak görünüyor ama bence harika bir filmdir ve güneşli bir havada geçen cenaze törenidir konu :) Death at a Funeral

Leave a Reply

